Läheisten luottamus vahvistunut edelleen – henkilöstön tyytyväisyydessä laskua
Jaa
Vuoden takaiseen syksyyn verrattuna läheistemme tyytyväisyys on edelleen nousujohteinen. Asukkaiden ja henkilöstön osalta tyytyväisyydessä on kuitenkin havaittavissa pientä laskua. Kuluneen vuoden aikana toimintaympäristössämme onkin tapahtunut paljon. Hyvinvointialueiden säästöt ovat näkyneet vahvasti niin julkisessa keskustelussa kuin Attendo-kotien arjessakin.
Tuhansia palautelahjoja
Attendo toteuttaa tyytyväisyyskyselyt kaksi kertaa vuodessa, toukokuussa ja lokakuussa. Tyytyväisyyskyselyiden tulokset ovat olleet Attendolla nousujohteisia jo useamman vuoden ajan.
Tämän kevään tyytyväisyyskyselyissä saimme yli 20 000 palautetta. Asukastyytyväisyyden NPS oli nyt 49 (vuoden 2024 keväästä muutos -2) ja henkilöstötyytyväisyys 28 (vuoden 2024 keväästä muutos -7). Läheistyytyväisyyden NPS jatkoi nousuaan entisestään, ollen nyt 53 (vuoden 2024 keväästä muutos +2). NPS-asteikko on välillä -100 ja +100.
– Asukkaidemme ja heidän läheistensä palaute on meille tärkein onnistumisen mittari. Tuhansien palautteiden kautta välittyvä viesti turvallisuudesta, rauhasta ja kodinomaisuudesta on paras kiitos, mitä voimme työstämme saada, Attendo Suomen toimitusjohtaja Virpi Holmqvist iloitsee.
Attendolaiset luovat työllään koteja
Attendolaisten tyytyväisyydellä on suora vaikutus asukkaidemme ja heidän läheistensä kokemaan tyytyväisyyteen. Lasku henkilöstön tyytyväisyydessä onkin otettava vakavana viestinä. Henkilöstötyytyväisyyden heikentyminen näkyy erityisesti ateriapalveluiden, lastensuojelun ja mielenterveys- ja päihdepalveluiden työntekijöissä.
– Haluan kiittää jokaista attendolaista heidän tekemästään arvokkaasta työstä. Attendolaisten palautteet liittyen johtamiseen, työn kuormitukseen sekä tarpeeseen pitää huolta kaikkien riittävästä osaamisesta ja kielitaidosta ovat meille äärimmäisen tärkeitä. Kuulemalla työntekijöidemme palautetta osaamme tarttua oikeisiin haasteisiin ja tarjota tukea sinne, missä sitä tarvitaan. Hyvinvoiva työyhteisö on onnellisen Attendo-kodin kivijalka, sanoo Attendo Suomen toimitusjohtaja Virpi Holmqvist.
– Meidän on ansaittava asukkaidemme, läheistemme ja työntekijöiden tyytyväisyys ja luottamus joka päivä. Työskentelemme kovasti sen eteen, että pääsemme jatkamaan samalla positiivisen kehityksen uralla, jolla olemme olleet tyytyväisyyslukujemme perusteella jo vuosia. Tehtävämme on nyt tukea Attendo-kotien johtajia attendolaisten tyytyväisyyden ja hyvinvoinnin vahvistamisessa, toteaa Virpi Holmqvist.
Tyytyväisyyskysely on suunnattu Attendon henkilökunnalle, asukkailla ja läheisille. Kyselyyn tuli yli 20.000 palautetta.