Attendon tyytyväisyyskyselyn tulokset julkaistu: läheisten tyytyväisyys jatkaa nousuaan

Attendon tuoreet tyytyväisyyskyselyn tulokset on julkaistu. Kysely toteutetaan kahdesti vuodessa, huhti- ja lokakuussa. Tulosten perusteella olemme onnistuneet kohtaamaan asukkaamme ja heidän läheisensä. Vastauksia saatiin enemmän kuin koskaan aiemmin.

Tyytyväisyyskyselyiden tulokset ovat Attendolla nousseet jo useamman vuoden ajan. Tämän syksyn kyselyihin tuli yli 20 000 vastausta. Tuloksista viestitään NPS-lukuina (Net Promoter Score). NPS-asteikko on välillä -100 ja +100.

Päätulokset

Asukastyytyväisyyden NPS on nyt 50, eli pisteen enemmän, kuin keväällä.

Henkilöstötyytyväisyys on 27, eli pisteen vähemmän, kuin keväällä.

Läheistyytyväisyyden NPS jatkoi kasvua entisestään ja se on nyt 57, eli neljä pistettä enemmän kuin keväällä 2025.

Läheisten ja asukkaiden kohtaaminen saa kiitosta

Asukastyytyväisyys on säilynyt erinomaisella tasolla. Asukkaamme antavat erityistä kiitosta turvallisuuden tunteesta ja hyvästä kohtelusta Attendo-kodeissa. Merkittävää on, että 35 prosenttia asukkaista jätti myös avoimia kommentteja kyselyssä.

Läheisten tyytyväisyys on vahvistunut entisestään. Eniten kiitosta tulee siitä, että läheiset kohdataan kodeissa arvostavalla ja lämpimällä tavalla.

"Olemme erityisen tyytyväisiä läheisten tyytyväisyyden nousuun. Se osoittaa, että kodeissamme asukkaat ja heidän läheisensä kohdataan arvostavasti", Attendo Suomen toimitusjohtaja Virpi Holmqvist toteaa.

Peräti 1500 attendolaista enemmän vastasi tyytyväisyyskyselyyn nyt verrattuna kevään 2025 kyselyyn – yhteensä siis yli 9000. Palautteista käy ilmi, että työntekijät kokevat tekevänsä arvokasta työtä ja työilmapiiri tiimeissä on hyvä. Esihenkilön tuki ja mahdollisuus antaa palautetta koettiin tärkeiksi. Tänä syksynä kysyimme henkilöstöltä ensimmäistä kertaa myös, kuinka moni näkee itsensä Attendolla kahden vuoden kuluttua

"On erinomaista, että yli 70 prosenttia työntekijöistämme näkee itsensä Attendolla vielä kahden vuoden päästäkin. Tämä kertoo vahvasta sitoutumisesta työhömme", Holmqvist sanoo.

Palautteista selkeät kehityskohteet

Kyselystä selvisi myös kehityskohteita. Asukkaat toivovat lisää mahdollisuuksia vaikuttaa päivittäisiin asioihin. Läheiset kaipaavat enemmän tietoa läheisensä arjesta ja voinnista. Työntekijöiden palautteesta nousi esiin huoli työn kuormittavuudesta ja kiireen tunnusta.

Palautteen perusteella Attendolla ryhdytään konkreettisiin toimiin. Tulokset käydään läpi jokaisessa Attendo-kodissa, ja loppuvuoden aikana kodeissa järjestetään läheisten iltoja tyytyväisyyskyselyn tulosten pohjalta.

“Unelmamme on, että ennen kaikkea olemme koti. Tulokset osoittavat, että olemme oikealla tiellä tässä muutosmatkassa. Työntekijät kertoivat kuitenkin kokevansa kiirettä arjessaan. Tämä on meille selkeä viesti: meidän on löydettävä konkreettisia ratkaisuja, joilla annamme aikaa sille kaikkein tärkeimmälle – kohtaamisille asukkaidemme kanssa”, Holmqvist summaa.

Tyytyväisyyskysely on suunnattu Attendon henkilökunnalle, asukkaille ja läheisille. Kyselyyn tuli yli 20 000 vastausta.