Hyppää sisältöön

Suomalaisten luottamus Attendoon on hieman vahvistunut

22.10.2020
Tänään julkaistun Luottamus & Maine -tutkimuksen mukaan suomalaisten luottamus Attendoa kohtaan on vuoden aikana vahvistunut. Tutkimuksen vastaajat toivovat Attendolta avoimempaa ja aktiivisempaa viestintää sekä parempaa vuorovaikutusta läheisten kanssa.

Jaa

T-Median vuosittain toteuttamassa Luottamus & Maine -tutkimuksessa mitataan suomalaisten näkemystä yritysten ja yhteisöjen maineesta. Tutkimus osoittaa vahvan korrelaation maineen kahden eri osan; käsitysten ja tekojen välillä. Luottamus ilmenee sidosryhmätukena eli tekoina, kuten esimerkiksi työhakemuksina, rinnalla seisomisena kriisin keskellä, sijoituksina ja suositteluna.  

Attendo löytyy tänään julkaistun tuloslistan neljänneksi huonomaineisimman yrityksen sijalta – parannusta viime vuoteen on tapahtunut kahden sijan verran. Luottamus Attendoa kohtaan sai kovan kolauksen, kun hoivakriisi keväällä 2019 kosketti myös Attendoa 

  • Iloitsemme, että maineemme on T-Median tutkimuksen mukaan hiukan parantunut. On selvää, että aiempina vuosina olemme Attendolla keskittyneet liiaksi kasvuun ja tekniseen hoivan laatuun. Olemme kuunnelleet asiakkaitamme ja työntekijöitämme ja aloittaneet muutosmatkan tavoitteenamme ansaita suomalaisten luottamus, sanoo toimitusjohtaja Virpi Holmqvist. 

 

  • Tämän vuoden aikana käydyt hyvät keskustelut kuntien, aluehallintovirastojen ja Valviran kanssa ovat omalta osaltaan osoittaneet, että toimintamme on parantunut ja muutosmatkamme etenee oikeaan suuntaan. Arvomme - osaaminen, sitoutuminen ja välittäminen - kertovat, miten haluamme työtämme edelleen tehdä ja työntekijöitämme ja asiakkaitamme eli asukkaita, heidän läheisiään ja kuntia palvella, hän jatkaa. 

Tutkimuksen tuloksista käy ilmi, että yhä useampi osoittaa luottamusta Attendoa kohtaan kertomalla olevansa valmis hakemaan Attendolta töitä tai suosittelemaan yhtiötä työ- tai asuinpaikkana. 

  • Luvuissa näkyy selvää parantumista, mikä luo uskoa meihin. Matka luottamuksen ansaitsemiseksi on kuitenkin pitkä: oikein toimiminen, arjen teot ja kohtaamiset ihmisten kesken ratkaisevat, toimitusjohtaja Virpi Holmqvist toteaa. 

Tutkimuksen avoimissa vastauksissa Attendon mainetta arvioineet kannustivat aiempaa avoimempaan ja aktiivisempaan vuorovaikutukseen läheisten ja muun yhteiskunnan kanssa. Tulokset osoittavat, että Attendon on parannettava toimintansa läpinäkyvyyttä ja tuotava enemmän esiin mm. millaista Attendo-kodeissa on työskennellä ja asua. 

 

Lisätietoja tutkimuksesta saa T-Medialta www.t-media.fi 

Toimitusjohtaja Virpi Holmqvistin mahdolliset haastattelupyynnöt pyydämme ystävällisesti osoittamaan asiakaskokemus- ja viestintäjohtaja Susanna Paloheimolle, p. 044 4942 122 tai susanna.paloheimo@attendo.fi