- Arkisto
- Uutiset
- Attendon tyytyväisyyskyselyiden tulokset parantuneet – tuhannet palautteet kertovat luottamuksen vahvistumisesta
Attendon tyytyväisyyskyselyiden tulokset parantuneet – tuhannet palautteet kertovat luottamuksen vahvistumisesta
Jaa
Attendo toteuttaa tyytyväisyyskyselyt kaksi kertaa vuodessa, toukokuussa ja lokakuussa. Aiemmin tänä vuonna toukokuussa julkaistut tulokset osoittivat, että Attendon henkilökunnan, asukkaiden ja läheisten tyytyväisyys oli ennätyksellisen korkealla. Nyt julkaistuissa tuloksissa luvut ovat edelleen erittäin hyvällä tasolla jokaisessa vastaajaryhmässä.
Sekä asukastyytyväisyyden NPS että läheistyytyväisyyden NPS olivat molemmat nousseet 51:een (vuoden 2023 syksystä parannus asukastyytyväisyydessä + 5 ja läheistyytyväisyydessä + 3). Henkilöstötyytyväisyyden NPS puolestaan pysyi samana kuin aiemmin tänä vuonna toukokuussa, ollen edelleen 35 (vuoden 2023 syksystä parannus + 4). NPS-asteikko on välillä -100 ja +100.
“Haluan kiittää jokaista attendolaista heidän tekemästään arvokkaasta työstä. Muutosta parempaan ei tehdä ilman osaavia ja sitoutuneita ihmisiä. Yhdessä olemme edistäneet merkittäviä muutoksia yrityskulttuurissamme, panostaneet kohtaamisiin ja asiakaskeskeisyyteen sekä kehittäneet toimintaamme askel kerrallaan. Vuosi vuodelta nousseet tyytyväisyyskyselyidemme tulokset kertovat myös siitä, että haastavassakin tilanteessa olemme pystyneet kasvattamaan luottamusta toimintaamme kohtaan, Attendo Suomen toimitusjohtaja Virpi Holmqvist kertoo.
Palautteet onnistumisista antavat suuntaa tulevalle
Asukkaillemme olemme ennen kaikkea koti ja tyytyväisyyskyselyiden valossa olemme jo matkalla tätä kohti. Asukkaat ovat tyytyväisyyskyselyn mukaan tyytyväisiä saamaansa hoivaan ja henkilökuntaan, ja monet antavat kiitosta hoitajille erityisesti ystävällisyydestä ja ammattitaidosta. Tätä todentaa myös aiemmin tänä syksynä julkaistut THL:n teettämän asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset, jossa useita Attendo-koteja ylsi maan parhaimmiston joukkoon.
Toiveita esitettiin niin asukkaiden kuin läheisten suunnalta muun muassa monipuolisemmasta aktiviteettitoiminnasta sekä ruuasta. Yksilöllisten tarpeiden huomioiminen ja asukkaiden osallistumismahdollisuudet nousevat esiin tärkeinä kehityskohteina, johon Attendo pyrkii jatkuvalla kehitystyöllä vaikuttamaan. Esimerkiksi arjen aktiviteettitoiminnan kehittäminen ja teknologisten apuvälineiden hyödyntäminen sujuvoittaa attendolaisten arkea merkittävästi ja näin vapauttaa entistä enemmän aikaa tärkeimmälle eli kohtaamisille.
Attendolaisten kohdalla tiedonkulun parantaminen, työyhteisön yhteishengen vahvistaminen ja tasapuolinen kohtelu koettiin tärkeäksi. Lisäksi oman esihenkilön rooli ja läsnäolo on attendolaisille merkittävä.
Ennen kaikkea olemme koti
Attendolla on tehty jo vuosia systemaattisesti töitä kohti entistä parempaa hoivaa ja se näkyy tyytyväisyyskyselyiden tuloksissa. Nyt jos koskaan on jatkettava hyvää työtä ja vahvistettava entisestään jo hyvin toimivia asioita.
“Elämme yhteiskunnallisesti suurten muutosten aikaa emmekä voi pitää itsestään selvänä ihmisten tyytyväisyyttä ja luottamusta meitä kohtaan. Uuden unelmamme äärellä olemme matkalla kodiksi, jonka tärkeimpänä tavoitteena pyrimme entisestään vahvistamaan sekä asukkaiden että läheisten luottamusta, samalla sujuvoittaen attendolaisten arkea. Tahtotilamme Attendolla on olla hoiva-alan edelläkävijä ja muutosvoima, unohtamatta kuitenkaan sitä kaikkein tärkeintä eli ihmistä”, toteaa Virpi Holmqvist.
Tyytyväisyyskysely on suunnattu Attendon henkilökunnalle, asukkailla ja läheisille. Kyselyyn tuli yli 20.000 palautetta.