Pidetään yhdessä huolta Attendo-kodeissa asuvien turvallisuudesta ja hyvinvoinnista. Ethän tule vierailulle, mikäli sinulla tai perheenjäsenelläsi on todettu altistuminen tai koronavirustartunta, tai vähäisiäkään flunssan oireita. Sovi vierailusta aina etukäteen Attendon-kodin henkilöstön kanssa.

Muutosblogi: Yksi kohtaaminen kerrallaan kohti parempaa mainetta 2.6.2021

Attendo on aloittanut muutosmatkan. Bloggaamme muutoksestamme, sen onnistumisista ja haasteista. Toimitusjohtaja Virpi Holmqvist iloitsee siitä, että muutosmatkamme alkaa näkyä myös ulospäin ja vaikuttaa suomalaisten mielikuviin meistä.

Palautteen antaminen, kuunteleminen, epäkohtiin puuttuminen, kohtaaminen. Muun muassa näiden asioiden merkitystä on korostettu Attendolla viime syksystä lähtien, jolloin me attendolaiset lähdimme yhdessä muutosmatkalle. Tulevaisuudessa siintää suomalaisten luottamuksen vahvistaminen yksi kohtaaminen kerrallaan. Muutos etenee tekojen kautta.

Iloitsemme siitä, että muutosmatkamme alkaa näkyä myös ulospäin ja vaikuttaa suomalaisten mielikuviin meistä. T-Median sosiaali- ja terveysalan yritysten ja organisaatioiden mainetutkimuksen tulosten mukaan suomalaisten luottamus Attendoon on kasvanut merkittävästi verrattuna vuoden takaiseen mittaukseen. Erityisen hienoa on, että Attendon maine suuren yleisön keskuudessa nousi tutkimuksen kaikilla osa-alueilla.

On kannustavaa huomata, että olemme valinneet oikeat asiat muutoksen ensimetreille. Taivallamme muutosmatkaamme eteenpäin koko hoiva-alaan vaikuttava positiivinen kulttuurinmuutos mielessämme.

T-Media tarkastelee Luottamus & Maine -tutkimuksissa yrityksiä ja organisaatioita toimialoittain valtakunnallisesti. Keväällä tutkittiin sosiaali- ja terveysalan toimijoita. Vastaajiksi valikoitiin ihmisiä, jotka tunnistivat arvioitavan yrityksen ja joilla on siihen jonkinlaista kosketuspintaa. Vastaajat arvioivat organisaatioiden mainetta monesta näkökulmasta. Attendon kohdalla suurin parannus suuren yleisön mielikuvissa tapahtui tuotteiden ja palvelujen, vastuullisuuden ja hallinnon alueilla. Se tarkoittaa käytännössä esimerkiksi sitä, että aiempaa useampi suomalainen on valmis käyttämään tai suosittelemaan Attendon palveluja. Tämä on monella tapaa hieno tulos.

Toimintakulttuurimme parantamisen lisäksi vahvistamme hyviä toimintamalleja ja uudistamme vanhentuneita. Teemme porukalla sinnikkäästi työtä, jotta huomaamme ja hyödynnämme oppimisen paikat ja uskallamme keskustella rakentavasti myös epäkohdista. Suuri kulttuurinmuutos vie aikaa ja vaatii paljon valmentamista ja oivalluttavaa keskustelua.

Mainetutkimuksen avoimissa vastauksissa nousi esiin, että suuri yleisö toivoo Attendolta muun muassa läpinäkyvämpää toimintaa, inhimillisempiä toimintatapoja, vahvempaa yhteiskunnallista roolia ja enemmän aktiivista viestintää. Muutosmatkallamme olemme näiden osalta jo hyvällä tiellä. Vastaukset osoittavat, että näitä meidän on syytä vahvistaa edelleen.

Tervetuloa seuraamaan arkeamme mm. yli 300 Attendo-kotien Instagram-tilin, useiden Facebook-sivujen, tämän blogimme ja Kohtaamisia Attendolla -podcastin pariin! Teiltä saatava palaute on meille lahja, sillä sen avulla tiedämme, mikä jo toimii ja mikä vaatii meiltä vielä harjoittelua.

Virpi Holmqvist
Attendo Suomi
toimitusjohtaja

Virpi 4 new .jpg

Muutosblogin muut tekstit:
Osa 1: Virpi Holmqvist: Muutosmatkalla kohti unelmaamme
Osa 2: Susanna Paloheimo: Matka luottamuksen ansaitsemiseksi on pitkä
Osa 3: Minna Linna: Yksi kohtaaminen kerrallaan 
Osa 4: Terhi Lindgren: Kun tulen tietoiseksi, tulen vastuulliseksi 
Osa 5: Susanna Paloheimo: Miltä palaute tuntuu?
Osa 6: Minna Linna: Arkea uuden attendolaisen silmin
Osa 7: Susanna Paloheimo: Parempia kohtaamisia 
Osa 8: Susanna Paloheimo: Vaikuta enemmän siihen, mihin voit
Osa 9: Virpi Holmqvist: Näin muutosmatkamme etenee
Osa 10: Minna Linna: Pelko, rohkeus ja rakkaus — työpaikalla

Osa 11: Virpi Holmqvist: Yksi kohtaaminen kerrallaan kohti parempaa mainetta